Erasmus + Akredytacja Edukacja Szkolna

Zespół Szkół im. H. Kołłątaja w Jordanowie otrzymał Akredytację w sektorze Edukacja szkolna.  Akredytacja została przyznana na okres 5 lat i jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. 

Uczestnictwo w tym projekcie odbywa się dwutorowo poprzez organizację dwóch typów mobilności. Pierwsza z nich to mobilność grupowa uczniów, w której młodzież kształcąca się w oddziałach licealnych będzie miała możliwość uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych w europejskich placówkach edukacyjnych. Druga z nich to kursy, job shadowing lub teaching assignment, skierowana dla kadry nauczycielskiej i pedagogicznej. 

Celem projektu jest: 

  • podniesienie kompetencji językowych uczniów, w szczególności znajomości języka angielskiego, 
  • podniesienie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie przedmiotów humanistycznych, przyrodniczych i pedagogiczno- psychologicznych, 
  • podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, 
  • Poszerzenie wiedzy metodycznej nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń w stosowaniu form i metod nauczania w różnych systemach edukacyjnych, stosowanie nowoczesnych technologii i narzędzi. 

Regulamin rekrutacji ( i poniżej regulamin do pobrania)

Regulamin Rekrutacyjny FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (2)

Wyniki rekrutacji na wyjazd do zagranicznej placówki edukacyjnej w ramach programu Erasmus+. Kod akredytacji 2021-1-PL01-KA120-SCH-000043511.

LISTA-OSOB-wyjezdzajacych-do-Palermo-Erasmus-1-1.pdf

LISTA-OSOB-lista-rezerwowa-do-Palermo-Erasmus-.pdf

Nasi uczniowie nagrali film promujący naszą szkołę i nasz wspaniały region, w tym miasto Jordanów. Z tym filmem wybiorą się w podróż do słonecznego Palermo.

Relacja z pierwszej mobilności  

MOBILNOŚĆ GRUPOWA UCZNIÓW  

22.10.2022-29.10.2022 PALERMO/SYCYLIA/WŁOCHY 

Uczestnikami mobilności byli uczniowie liceum ogólnokształcącego nr 1 w Zespole Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie, z klas 2, 3 i 4 (16-18 lat) o profilu humanistycznym. Uczestnicy przeszli pozytywnie etap rekrutacji, zgodnie z zasadami regulaminu i uzyskali najwyższą liczbę punktów na liście rankingowej. Poprzez udział w mobilności podnieśli kompetencje językowe, zwłaszcza w zakresie komunikacji w języku angielskim. Uczestnicy wzięli udział, wraz z włoskimi rówieśnikami, w zajęciach z języka angielskiego, włoskiego czy historii, aby efektywnie uczestniczyć w kształtowaniu szeroko rozumianych kompetencji w zakresie przedmiotów humanistycznych. Po zajęciach szkolnych realizowali program kulturowy, mając okazję odwiedzić takie miejsca jak: zabytkowe części miasta Palermo, Pałac Normanów, kaplica Palatyńska, katedra w Monreale, Muzeum Archeologiczne Antonino Salinas, Teatr Massimo. Nasi uczniowie wrócili z pięknymi wspomnieniami i wrażeniami, wzmocnili swoją samoocenę i pewność siebie, zawarli cudowne znajomości, które podtrzymują do teraz.  

Poniżej galeria zdjęć i filmik z tego cudownego miejsca.

KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

20.11.2022-27.11.2022 ST. JULIANS/MALTA 

Do projektu zostało zakwalifikowanych dwoje nauczycieli zgodnie z regulaminem rekrutacji. Były nimi osoby koordynujące projekty międzynarodowe. Podniesie kompetencji językowych tych osób wpłynie na poprawę jakości pracy projektowej, pogłębienie współpracy międzynarodowej oraz wzrost samooceny. Przez cały okres trwania kursu nauczyciele uczestniczyli w zajęciach konwersacyjnych prowadzonych przez różnych nauczycieli, którzy przełamywali w nich bariery językowe oraz zachęcali do konwersacji w języku angielskim. Grupa liczyła 15 osób, wśród, których byli studenci z Francji, Japonii, Chin, Kolumbii, Argentyny, Brazylii oraz Ukrainy. Zajęcia miały na celu wzbogacenie słownictwa, poznanie popularnych powiedzeń i idiomów używanych w życiu codziennym, opowiadanie o sobie, swoim miejscu zamieszkania, kulturze, pracy poprzez konwersację, dyskusję, gry zespołowe oraz pracę w grupach. Po zajęciach realizowany był czas kulturowy w ramach, którego uczestnicy poznawali historię, kulturę oraz środowisko przyrodnicze Malty odwiedzając najważniejsze atrakcje tej pięknej wyspy, takie jak: stolicę Valettę , byłą stolicę Malty-Mdinę, miasto Mostę, wioskę rybacką Marsaxlokk, miasto Birgu, urokliwe zatoki i wybrzeża zachwycające swoim wyglądem, charakterystycznymi klifami i grotami.  

Poniżej galeria zdjęć z naszymi cudownymi nauczycielkami: panią Magdą Kornaś i Ewą Kardaś 🙂

Na bieżąco cała relacja na naszym fanpagu:

Europejskie podróże z Kołłątajem | Jordanów | Facebook

Ruszamy na kolejny podbój Europy z Kołłątajem.

Tym razem 10 uczniów oddziałów licealnych pojedzie do placówki edukacyjnej w słonecznej Hiszpanii.

Poniżej regulamin i formularz rekrutacyjny:

Regulamin Rekrutacyjny FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY UCZNIOWIE 2023 2024.pdf

W ramach tego projektu dwoje nauczycieli podniesie swoje kompetencje językowe biorąc udział w kursie językowej, również w słonecznej Hiszpanii.

Nasi uczniowie nagrali film promujący naszą szkołę i nasz wspaniały region, w tym miasto Jordanów. Z tym filmem wybiorą się w podróż do słonecznej Sewilli.

Poniżej regulamin i formularz rekrutacyjny:

FORMULARZ REKRUTACYJNY NAUCZYCIELE.pdf

UPOWSZECHNIANIE I PROMOCJA

Festiwal nauki dla uczniów szkół podstawowych 6-7 marca 2024 w Suchej Beskidzkiej

Europejskie podróże z Kołłątajem: Sewilla i certyfikaty Erasmus+ (sucha24.pl)

Druga mobilność w ramach projektu „Europejskie podróże z Kołłątajem” odbyła się w terminie: 11.05.2024r.-18.05.2024r.

Pozwoliła ona na udział 10 uczniów i 1 opiekuna w mobilności grupowej uczniów. Uczniowie realizowali zajęcia edukacyjne w dwóch szkołach w Sewilli w Hiszpanii: Colegio Aljarafe S.C.A. oraz Escuelas Profesionales de la Sagrada Familia – SAFA Blanca Paloma. Oprócz uczestnictwa w zajęciach szkolnych, uczniowie mieli okazje poznać kulturę, obyczaje, zabytki i piękno przyrody miasta Sewilli.

Jednocześnie w ramach tego dofinansowania odbył się kurs języka angielskiego, w którym wzięło udział dwoje nauczycieli z ZSHK w Jordanowie. Nauczyciele odbyli kurs w Idevelop Training również w miejscowości Sewilli w Hiszpanii. Oni również oprócz realizacji celów i zadań kursu, mieli możliwość zapoznania się z zabytkami i pięknem tego pięknego miasta.

Relacja z drugiej mobilności

Punktem kulminacyjnym projektu był tygodniowy wyjazd dziesięcioosobowej grupy licealistów pod opieką pani Katarzyny Jurek do Sewilli, gdzie w dwóch hiszpańskich szkołach Colegio Aljarafe S.C.A oraz Colegio Blanca Paloma Safa realizowali ekologiczne projekty i zdobywali praktyczne umiejętności z zakresu ekologicznej uprawy roślin. Pobyt w Hiszpanii był okazją do rozwijania kompetencji językowych. Uczniowie mieli możliwość komunikowania się w środowisku obcojęzycznym w języku angielskim, ale także opanowali podstawowe zwroty w języku hiszpańskimi. Uczestniczyli w warsztatach kulturowych, wzięli udział w pasjonujących zajęciach tanecznych i sportowych.

Sewilla to przepiękne zabytki (m.in. Alkazar, Katedra Najświętszej Marii Panny w Sewilli, Torre del Oro Złota Wieża, Arena walk byków), cudowna muzyka, taniec w rytmie flamenco i sevillianas ale przede wszystkim niezwykle mili ludzie, zarówno rodzimi Hiszpanie jak i mieszkańcy Sewilli, którzy przybyli tu z różnych zakątków świata.

W Sewilli przebywały równocześnie dwie nauczycielki naszej szkoły, panie Renata Śleziak – Czarny oraz Paulina Drobny, które brały udział w kursie języka angielskiego. Naukę łączyły ze zwiedzaniem Sewilli i praktycznym stosowaniem języka w terenie. Wymieniły również doświadczenia z innymi uczestnikami kursu z Polski i Włoch.

Relację z pobytu i cenne wskazówki turystyczne przekazał nam jeden z uczniów i uczestników mobilności, Dawid Radoń, na szkolnym Vlogu na kanale YT.

Również inny uczestnik tej mobilności, Kacper Kozak, utworzył krótki filmik relacjonujący pobyt w Sewilli.