Erasmus Akredytacja Szkolnictwo zawodowe

Kod akredytacji 2021-1-PL01-KA120-VET-000043986

Pragniemy poinformować, iż nasza szkoła otrzymała Akredytację w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe. Akredytacja została przyznana na okres 5 lat. Oznacza to, że młodzież kształcąca się w Branżowej Szkole I stopnia, w zawodach: sprzedawca, stolarz, mechanik i elektromechanik pojazdów samochodowych, murarz – tynkarz, kierowcy – mechanika, blacharz, lakiernik, elektryk, fryzjer, piekarz, cukiernik, hydraulik, kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie będzie miała możliwość wyjeżdżać na miesięczne praktyki do Portugalii oraz Hiszpanii. Praktyki będą realizowane w firmach odpowiednich do konkretnego zawodu

Nasz projektowy funpage:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100067754572471&locale=pl_PL

RUNDA III PROJEKTU ERASMUS+ W RAMACH AKREDYTACJI

Rekrutacja nauczycieli

Wyniki rekrutacji

Wyniki rekrutacji uczniów

Procedury rekrutacji

PROCEDURY-REKRUTACJI-W-PROJEKTACH-AKREDYTOWANYCHPobierz

Regulamin rekrutacji

Formularz rekrutacyjny


RUNDA II PROJEKTU ERASMUS+ W RAMACH AKREDYTACJI

POdsumowanie projektu

PROJECT FINAL REPORT
2023-1-PL01-KA121-VET-000113118

numer projektu 2023-1-PL01-KA121-VET-000113118

Upowszechniamy nasze projekty.

Artykuły na temat wyjazdu młodzieży były na bieżąco publikowane na portalach naszego miasta i powiatu.

https://sucha24.pl/artykul/powrot-do-przeszlosci/1254343

Dzień otwarty w Hugonie stoisko ERASMUS

Podczas Dnia Otwartego rozpowszechniamy informacje na temat projektów Erasmus

Podczas MIĘDZYNARODOWEGO DNIA OTWARTEGO ERASMUS prezentowaliśmy efekty naszych wyjazdów szkołom podstawowym z Jordanowa, Naprawy, Łętowni, jak również partnerom z Włoch, Portugalii i Turcji.

Podczas DNIA OTWARTEGO ERASMUS odbyły się dwa panele warsztatowe. Podczas wspólnego spotkania wszystkie kraje partnerskie zaprezentowały siebie, natomiast w drugiej części młodzież uczestnicząca w mobilnościach Erasmus+ zaprezentowała efekty swoich praktyk, podzieliła się wrażeniami z pobytu w Portugalii a wcześniej w Hiszpanii.

Etap drugi – mobilność praktyki i program kulturowy

Rozdanie certyfikatów, podsumowanie mobilności

Dzisiaj odbyło się spotkanie podsumowujące wyjazd młodzieży na miesięczne praktyki. Z zachwytem każdy opowiadał o cudownych czterech tygodniach pobytu w Maladze. Cała ekipa erasmusa podziękowała Panu Dyrektorowi Rafałowi Rapaczowi za możliwość uczestnictwa w mobilności. To dzięki zaangażowaniu dyrekcji szkoły w realizacje projektów, nasza młodzież tak aktywnie uczestniczy w projektach Erasmusa.

Dziękujemy Panie Dyrektorze!

Wycieczka do Caminito del Rey

Wycieczka do Kordoby

Rejs katamaranem

Wieczór tapas

Wieczór Flamenco

Słynne powiedzenie mówi, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz!! O tym również wiedzą nasi uczniowie. Cała grupa zaprezentowała się wzorcowo. Zadbali w sposób profesjonalny o swój wygląd zewnętrzny, postawę, a także w sposób otwarty i z entuzjazmem przywitali się ze swoimi pracodawcami. Nad całą organizacją czuwa niezastąpiony zespół euromind Magdalena Euromind

Praktyki w zawodzie fryzjer

Julia Ryś to uczennica, która odbywa praktyki fryzjerskie w Maladze w ramach projektu Erasmus. Julka nie kryje zadowolenia z możliwości nabycia nowych doświadczeń i umiejętności. W czasie praktyk zajmuje się strzyżeniem, myciem głów klientów koloryzacją włosów dba o porządek w miejscu pracy . Obserwuje pracę hiszpańskich fryzjerek Julka jest również zadowolona z miłej i serdecznej atmosfery oraz z pozytywnych relacji w zespole

Przedstawiamy wam dzisiaj Justynę Pustułę, która przygotowuje się do zawodu fryzjerki. W godzinach praktyk Justyna uczy się nowych technik koloryzacji , strzyżenia włosów, obserwuje pracę doświadczonych fryzjerek, uczy się nowych umiejętności potrzebnych w tym zawodzie, bo zauważa różnice pomiędzy fryzjerstwem hiszpańskim, a polskim .

W zakładzie fryzjerskim, w którym pracuje Justyna panuje iście hiszpańska atmosfera, a cały zespół jest rozśpiewany, roztańczony i roześmiany, kto by nie chciał tu pracować.

Praktyki w zawodzie murarz -tynkarz

Filip Czyszczoń, to uczeń pełen sportowych pasji, kształci się w zawodzie murarz-tynkarz i bardzo docenia, że może uczestniczyć w erasmusowym wyjeździe. Filip, z racji wykonywania zawodu budowlanego dojeżdża na różne lokalizacje w Maladze. Angażuje się bardzo w swoją pracę i jest doceniany przez pracowników firmy. Podczas wizyty u Filipa dało się odczuć, jak bardzo lubiany jest przez swoich hiszpańskich kolegów. Zresztą, Filipa po prostu nie da się nie lubić!

Tak mówi o sobie:

,,Cześć jestem Filip odbywam praktyki w firmie „Manuel Carbonell Gallego”, w której atmosfera jest fantastyczna a ludzie, których znam bardzo krótko, są dla mnie jak przyjaciele. Do moich obowiązków należy: murowanie, docinanie płytek lub paneli, utrzymywanie porządku w miejscu pracy. Obecnie remontujemy lokale użytkowe w centrum Malagi.

To kolejna firma wybrana przez Magdalena Euromind, w której nasz uczeń doskonale szlifuje swoje umiejętności zawodowe.

Praktyki w zawodzie piekarz

W takiej atmosferze można pracować!!! Z zachwytem opowiada o swoich praktykach Oliwia Pawlus, która w roli piekarza odbywa praktyki w Confitería Panadería El Romero. Oliwia zajmuje się wypiekiem pieczywa oraz dekorowaniem różnych słodkości. Poznaje tradycyjne hiszpańskie przepisy, jak również dzieli się swoimi. Zdążyła upiec tradycyjny polski sernik. Jak sama mówi na praktyce panuje bardzo sympatyczna, zabawna atmosfera, pracownicy są bardzo mili i otwarci. Do jej obowiązków należy również przestrzeganie zasad higieny, używanie maszyn, także i ostrych narzędzi, każdego dnia wykonuje zadanie, które otrzymuje od pracodawcy lub pracownika zakładu.Zobaczcie sami

Praktyki w zawodzie sprzedawca

W zawodzie sprzedawcy praktyki realizują: Emilia Rusin, Emilia Noga, Aleksandra Kowalczyk, Gabriela Nędza

Emilka Rusin to prawdziwe źródło pozytywnej energii, również można to dostrzec na praktykach, gdzie swoim uśmiechem wita klientów, obsługuje, a czasem pełni rolę ochroniarza. Praca w sklepie odzieżowym to dla niej zupełnie nowe doświadczenie. Radzi sobie doskonale!! Obserwuje pracę innych, poznaje nowe techniki sprzedaży, a język hiszpański nie stanowi już dla niej bariery. To naprawdę bardzo pozytywna uczennica. Sama tak o sobie mowi: ,,Hola! Mam na imię Emilia, odbywam praktyki w sklepie „Pepco” . Jestem bardzo zadowolona z moich praktyk, pracuje ze wspaniałymi osobami. Wszyscy są mili i pomocni, gdy czegoś potrzebuje albo czegoś nie wiem każdy stara się mi pomóc . Do moich obowiązków należy: układanie ubrań na wystawie, wieszanie ubrań na wieszakach, dbanie o pilnowanie porządku, jak i tego, żeby nikt nie wyniósł towaru bez zapłaty. Każdej osobie polecam program Erasmus+

Aleksandra Kowalczyk kształci się w zawodzie sprzedawca. Swoje praktyki odbywa w sklepie z odzieżą. Praca w takim sklepie to dla niej zupełna nowość. Do tej pory pracowala w sklepie spożywczym. Uczy się składać ubrania, dobierać odpowiedni rozmiar wieszaków, dbać o ekspozycję. Ola tak opowiada o swoich praktykach: ,,Na praktykach zajmuje się sprzedażą obuwia ogólnego. Wieszam na wieszakach ubrania i segreguje je rozmiarami.W sklepie panuje bardzo przyjazna atmosfera. Pracownicy są bardzo dla mnie uprzejmi. W razie potrzeby zawsze mogę na nich liczyć”

Emilia Noga to kolejna uczennica naszej szkoły, która bierze udział w miesięcznych praktykach w hiszpańskiej Maladze. Emilka przygotowuje się do wykonywania zawodu sprzedawcy w sklepie z obuwiem i odzieżą sportową . Do jej obowiązków w godzinach pracy należy między innymi zabezpieczanie asortymentu przed kradzieżą, układanie towaru, dbanie o porządek w magazynie. Emilka podkreśla serdeczną i przyjazną atmosferę w zespole, w którym są również uczniowie z innych krajów europejskich. Dzięki temu rozwija swoje umiejętności językowe.

Gabrysia Nędza to uczennica, która bierze udział w miesięcznych praktykach w hiszpańskiej Maladze, w ramach projektu #erasmus. Gabrysia kształci się w zawodzie sprzedawcy, w sklepie z obuwiem i odzieżą sportową. W czasie praktyk zajmuje się układaniem towaru, asortymentu na półkach w sklepie i magazynie, zabezpiecza produkty przed kradzieżą, dba o porządek w miejscu pracy. Wśród pracowników w sklepie są również młodzi ludzie z innych krajów, co pozwala Gabrysi poszerzać kompetencje językowe . Uczennica nie kryje zadowolenia z atmosfery, która towarzyszy jej podczas pracy, relacji z innymi pracownikami i satysfakcji, które dają jej nowe znajomości #erasmus

Praktyki w zawodzie hydraulik- monter urządzeń i instalacji sanitarnych

Jakub Bylica przyjechał do Malagi na miesięczne praktyki, w ramach projektu #erasmus, by zdobywać i doskonalić umiejętności w zawodzie hydraulika. Kuba w czasie pracy zajmuje się między innymi przygotowaniem materiałów potrzebnych do instalacji hydraulicznej. Pomaga przy podłączaniu elementów sanitarnych. Wymienia uszczelki i zawory, naprawia uszkodzone rury. Obserwuje montaż piecyków gazowych i urządzeń klimatyzacyjnych .

Kuba uczy się wielu umiejętności od hiszpańskich pracowników, którzy są bardzo życzliwi i chętni do współpracy

Praktyki w zawodzie mechanik samochodowy

Hola! Odwiedziliśmy dzisiaj miejsce praktyk naszych mechaników samochodowych. I tym razem zastaliśmy wspaniałą atmosferę w firmie wybranej przez euromind . Maksymilian Adamek i Maciej Zborowski realizują swoją praktykę w warsztacie SCORA-RENAULT TRUCKS MALAGA. Od samego początku rzuca się w oczy, z jaką pasją uczniowie podchodzą do swojej pracy. W przyszłości to będą pracownicy godni polecenia! Jak sami opowiadają, świetnie czują się w tej firmie, atmosfera jest bardzo fajna, pracownicy są mili i wyrozumiali. Do ich obowiązków należą: naprawa samochodów ciężarowych i naczep

Praktyki w zawodzie cukiernik

Kinga Buda kształci się w zawodzie cukiernik w firmie Santo Cielo Bakery. Odwiedziliśmy ją dzisiaj. Jak sama opowiada na praktykach jest świetnie, pracownicy są bardzo mili i wyrozumiali. Kinga zdążyła przez ostatnie 4 dni zrobić brownie, sernik oraz wiele hiszpańskich ciasteczek. Nauczyła również swoich współpracowników kilku polskich słów.Obejrzyjcie zdjęcia

Praktyki w zawodzie stolarz

Saludos desde España. W zawodzie stolarz swoje praktyki realizuje Dawid Gryz, Filip Migas i Paweł Paździora. Praktyki odbywają w zakładzie Maderas García-Miña S.L. Jest to firma stolarsko-budowlana, w której wykonywane są drzwi, schody i inne elementy drewniane. Zakład robi wrażenie jest ogromny i bardzo dobrze wyposażony. Oj, chłopcy nie będą się tutaj nudzić i na pewno wiele się nauczą. Do tej pory zajmowali sie: wbijaniem ślizgów, cięciem na pile skośnej, mierzeniem płyt oraz porządkowaniem swojego stanowiska pracy.

Etap przygotowania

Grupa uczniów zakwalifikowana do wyjazdu przeszła etap przygotowawczy. Uczestniczyli w zajęciach:

  • z języka angielskiego z elementami j. hiszpańskiego
  • z pedagogiem szkolnym, który przeprowadził z wszystkimi indywidualne rozmowy jak również warsztaty dotyczące szoku kuturowego, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, radzenia sobie ze stresem, z rozłąką z bliskimi
  • z doradcą zawodowym, podczas zajęć opracowali swoje dokumenty aplikacyjne (Europass CV) oraz przygotowali się do rozmowy rekrutacyjnej z koordynatore z Euromind. Poznali nowe trendy na rynku pracy UE.
  • Rozmowy z koordynatorem już za nami. Teraz czekamy na przydział do firm i możemy zacząć odliczanie do wyjazd

+19

REKRUTACJA

Procedury rekrutacji

Regulamin rekrutacji

Formularz rekrutacyjny

Wyniki rekrutacji do II rundy projektu realizowanego w ramach

Akredytowanych projektów na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego

Wyniki rekrutacji do I rundy projektu realizowanego w ramach

Akredytowanych projektów na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego

numer projektu 2022-1-PL01-KA121-VET-000054959

https://www.facebook.com/profile.php?id=100067754572471

Wyniki rekrutacji na praktyki zagraniczne w ramach programu Erasmus+ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Etap trzeci – upowszechnianie

Artykuł promujący i upowszechniający działania

https://sucha24.pl/artykul/podroze-ksztalca/1134093

Wszytskie informacje dotyczące projektów akredytowanych znajdziesz na naszym Fanpage’u

https://www.facebook.com/profile.php?id=100067754572471

Zamieszczamy informacje na stronie Starostwa Suskiego – organu prowadzącego naszą placówkę

Zamieszczamy artykuły na lokalnych portalach

https://sucha24.pl/artykul/erasmus-zagoscil-na/773772

Upowszechniamy nasz projekt podczas Dnia Otwartego w Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie. Uczniowie klas 8 z powiatu suskiego, myślenickiego i nowotarskiego licznie odwiedzili naszą Szkołę. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Najbardziej smakują babeczki pastel de nata pieczone przez naszych cukierników. Uczniowie opowiadają i przedstawiają na prezentacji rezultaty uczestnictwa w miesięcznych praktykach.

#Erasmus#Portugal

W ramach upowszechniania naszych działań projektowcyh łączymy się na żywo z Portugalii podczas Powiatowego Festiwalu Nauki w Suchej Beskidzkiej. Na naszym stoisku uczniowie klas 8 z całego powiatu suskiego mają możliwość podglądać nasze praktyki zawodowe, realizacje czasu kulturowego oraz lekcje j.portugalskiego. Nie ukrywamy to stoisko przez 3 dni cieszyło się dużym zainteresowaniem! Podczas festiwalu prezentujemy nasze działania erasmusowe również przedstawicielom Powiatu Suskiego! Na potrzeby promocji zostały opracowane materiały promocyjne ulotki, rolap.

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzs.jordanow%2Fposts%2Fpfbid08yumdzDbbrF5CNPm42yskGXExreMuBZouX5dXQYQcAahtbvQTSejro3yTaXE4J1Sl&show_text=true&width=500

Sucha24.pl

#powiatsuski#jordanów#erasmus#euromind

Zespół Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie

Etap drugi – mobilność praktyki i program kulturowy

Praktyki w zawodzie elektromechanik

Autoset to zakład, w którym praktyki odbywa Jan Piekarczyk i Mateusz Dudziak Jako przyszli elektromechanicy pod fachowym okiem José Guerreiro doskonalą swoje umiejętności zawodowe. Janek i Matusz wzajemnie uzupełniają się w swojej pracy. Często samodzielnie szukają usterki i dokonują naprawy. Uczniowie doceniają miłą atmosferę, przyjazne warunki pracy oraz spokojne podejście całego zespołu do wykonywanych zadań. Opiekunowie mieli możliwość obserwować pracę uczniów i mogą potwierdzić, że zakład Autoset to idealne miejsce na pogłębianie kompetencji zawodowych!

Praktyki w zawodzie stolarz

Kacper – uczeń klasy 2bw – odbywa praktykę w zawodzie stolarza w nowoczesnej firmie Steersman produkującej meble. Kacper montuje z elementów łóżka, szafy, komody i inne. Przy montażu kontroluje jakość i dokonuje, w razie potrzeby, drobnych poprawek. Ma też okazję zapoznać się z innowacyjnym sprzętem w branży meblarskiej, który ułatwia produkcję mebli wysokiej jakości. Praktyka w takiej firmie to doskonała okazja zwiększania umiejętności zawodowych.

Praktyki w zawodzie fryzjer

Salon, w którym pracuje Magda Lena i Magda Hanusiak prezentuje się wyjątkowo zresztą jak fryzury, które tworzą tam dziewczyny pod fachowym okiem swojej szefowej. Codziennie czeszą, przygotowują klientki do zabiegów i strzyżenia jak również biorą udział w doborze kosmetyków i stylizacji. Magdy zdążyły już zdobyć stałe klientki, co jest najlepszą oceną ich pracy.

Praktyki w zawodzie mechanik pojazdów smochodowych

Dziś podglądaliśmy praktyki Kacpra Trybały w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych. Właściciel warsztatu, w którym pracuje Kacper to prawdziwy miłośnik wyścigów rajdowych i motoryzacji. Czuję się to w każdym miejscu tego zakładu. Kacper wspomaga pracowników w naprawie nadwozia, wymianie filtrów oraz serwisie układów mechanicznych. Przełamując bariery językowe świetnie komunikuje się z pracownikami co opiekunowie praktyk mogli zauważyć podczas dzisiejszych obserwacji.

Praktyki w zawodzie sprzedawca

Gosia Łazarz, Madzia Kulka i Madzia Deja to sprzedawczynie odbywające swoje praktyki w sklepie rolno – zoologicznym Agriloja. Podczas praktyk mają możliwość pracy na różnych działach, doskonaląc swoje zawodowe kompetencje w zupełnie nowym środowisku pracy. Do ich obowiązków należy pobranie towarów z magazynu, skanowanie kodów, wykładanie towarów na półki sklepowe oraz pomoc w obsłudze klientów. Dziewczyny były również odpowiedzialne za zwierzątka sprzedawane w sklepie, dokarmiały je i czyściły ich klatki. Dziewczyny doceniają miłą atmosferę w pracy i serdeczność portugalskiego pracodawcy.

Iza Adamiec w ramach praktyk pracuje w Setubal w galerii handlowej w eleganckim sklepie z odzieżą i akcesoriami sportowymi Ericeira. Układa ubrania, wykłada nowy towar, metkuje…a wszystko to pod czujnym okiem bardzo miłej szefowej

Paulina i Marta, jak przystało na uczennice klasy 3, sprawnie poruszają się w sklepie. Tu w Setubal w sklepie warzywno – spożywczym Frutaria Magico Privilegio szybciutko układają towar, przygotowują artykuły do sprzedaży, dbają, aby warzywa i owoce wyglądały świeżo i apetycznie.Taka pomoc to skarb dla portugalskich handlowców

Asia i Karolinauczą się w zawodzie sprzedawca. Praktykę odbywają w sklepie ze zdrową żywnością. Ich praca polega na rozpakowaniu towarów, wyłożeniu ich na półki, organizowaniu ekspozycji oraz wydruku etykiet cenowych. Dziewczyny swoją pracę wykonują starannie za co są wysoko oceniane! Nauczyciele zawodu oraz j. zawodowego prowadzą obserwacje pracy uczniów poznając nowe metody, formy i elementy słownictwa branżowego w j. portugalskim i angielskim.

Tego jeszcze nie było! Michał Sułocha dostał propozycję pracy! Szef zakładu najchętniej zostawiłby go u siebie. Michał w roli elektromechanika pracuje w zakładzie motoryzacyjnym, gdzie doskonali swój warsztat pracy. Zobaczcie sami!

Praktyki w zawodzie cukiernik i piekarz

Julia Feldman i Julia Ponicka to prawdziwe specjalistki od wypieków pastel de nata, słynnych portugalskich babeczek. Cukiernia Batikanos, w której dziewczyny odbywają praktyki szczyci się jednymi z najlepszych pasteli w Portugalii. Julki zaczynają swoje praktyki już o 4:00 rano piekąc pyszne ciasteczka do portugalskich kawiarni. Marcin Lenart w roli piekarza również pracuje z dziewczynami przygotowuje ciasto i wypieka bułeczki na nasze śniadanko Zobaczcie sami jaka miła atmosfera panuje u nich na praktykach!

Kurs j. portugalskiego

Wycieczka so Sintry w ramach realizacji programu kulturowego

Wycieczka do Lizbony w ramach realizacji programu kulturowego

Wycieczka do Sesimbry w ramach realizacji programu kulturowego

Etap pierwszy przygotowanie uczniów do wyjazdu

Zajęcia z j. angielskiego 25h/grupę

Podczas zajęć uczniowie poznają słownictwo branżowe (załączniki poniżej), prowadzą konwersacje przygotowujące młodzież do wyjazdu jak również ro rozmowy kwalifikacyjnej z koordynatorem projektu. Zajęcia odbywały się w parcowni językowej odpowiednio wyposażonej typowo do konwersacji.

Platforma OLS Wsparcie językowe on-line

Kazdy z uczniów zarejestrował się na platformie umożliwiającej wykonanie testu przed wyjazdem oraz wziął udział w kursie poprawiającym poziom języka angielskiego.

Zajęcia z doradcą zawodowym 4h/grupę

Zajęcia z doradcą zawodowym polegały na przygotowaniu uczniów do rozmowy kwalifikacyjnej, sporządzenia CV w systemie EUROPASS w j. polskim i angielskim. Dotyczyły tematyki systemu ECVET jak również rynku pracy w inncyh krajach UE w tym szczególnie w Portugalii.

Rozmowa kwalifikacyjna z koordynatorem instytucji przyjmującej

Każdy z uczniów uczestniczył w rozmowie kwalifikacyjnej. Podczas rozmowy dokonali autoprezentacji w j. polskim oraz angielskim. Omówili swoje umiejętności, wiedzę zdobytą do tej pory na praktykach w Polsce, przedstawili swoje oczekiwania co do praktyk. Część rozmowy prowadzona była w j. angielskim w celu poznania poziomu znajomości j. angielskiego. Na podstawie rozmowy koordynator z firmy przyjmującej przydzielił każdego ucznia do firmy w której będzie odbywał praktyki.

Zajęcia dotyczące przygotowania kulturowego 4h/grupę

Na zajęciach z geografem młodzież poznała geografię Portugalii, środowisko przyrodnicze, ukształtowanie terenu, kulturę, tradycję panujące w Portugalii. To początek realizacji programu kulturowego. Uczniowie przed zajęciami rozwiążą test wiedzy na temat kultury Portugalii a następnie po przyjeżdzie zostanie zweryfikowana ich wiedza. Testy posłużą do ewaluacji projektu.

Zajęcia z pedagogiem szkolnym

Celem będzie przygotowanie uczniów do wyjazdu pod kątem pedagogicznym. Pedagog szkolny przeprowadzi pogadankę z młodzieżą, wyjaśni wątpliwości, z każdym uczniem przeprowadzi indywidualną rozmowę. Pedagog szkolny zorganizuje i przekaże uczestnikom praktyczne rady dotyczące metod radzenia sobie ze stresem, zasady dobrej współpracy w grupie oraz metody efektywnego uczenia się i umiejętności radzenia sobie w sytuacji rozłąki z rodziną. Przygotowanie będzie koncentrować się także na:
doskonaleniu umiejętności komunikacji interpersonalnej, rozpoznawaniu uczuć – emocji i radzenia
sobie w sytuacjach konfliktów. Może to być świetny czas refleksji nad uczestnikami oraz ich tożsamością i przyszłym sukcesem zawodowym. Pedagog szkolny sporządzi po każdej rozmowie indywidualnej krótką notatkę na temat rozmowy z uczniem. Po powrocie na spotkaniu podsumowującycm ocenią swoj pobyt pod kątem emocji, stresu, podniesienia własnej samooceny. Informację będą doskonałym sposobem na sprawdzenie w jaki sposób projekt przyczynił się do rozwinięcia kompetencji miękkich u uczniów, jak podniosła się ich samoocena jak również odporność na sytuacje stresowe.